February 20, 2018

Majlis Kahwin Sepupu Di Kampung...

Assalammualaikum...
Minggu lepas masa cuti Tahun Baru Cina tu ada kenduri kat kampung...
kenduri sepupu kahwin...
kalau minggu sebelumnya tu kenduri belah pompuan di Muar, terus dapat Makan Mee Bandung hehe...
Minggu ni pulak kenduri belah lelaki...

Biasa kalau kenduri kat kampung kami masih buat masak kampung lagi...
masak ramai-ramai macam gotong-royong tu...
memang meriah lah sepupu-sepapat dan sanak-saudara balik kampung...

Hari Jumaat tu start rewang masak-masak...
malam ada kenduri tahlil dan khatam Al-Quran anak sedara...
Sabtu tu majlis bersanding...

-- tema sebelah pihak lelaki purple. Feveret kaler Qekra hehe --

Selamat Pengantin Baru untuk Angah Anip dan Erin...

-- Sempat Qekra posing depan pelamin dengan anak-anak sedara --

-- posing ramai-ramai pengantin dengan kaum keluarga. Amboi ramai sangat sampai tak cukup pelamin tu --


Haritu sempat pengantin merasa adat Orang Negeri Sembilan ni...
Adat menjulang ke apa tak ingat nama dia...
Pengantin duduk atas kerusi yang diikat dengan buluh...
lepas tu diaangkat ramai-ramai...

Seronok jugak kan...
budak-budak pun happy tengok ;)


4 yang komen:

mummy_ayu said...

wah..siap naik tandu lagi.. meriah tu

Normi Nieza said...

meriah tau kenduri kahwin tak kampung..rewang ramai2..:)

Azhafizah Md Nor said...

Wah masih ada adat menjunjung tu ye. bertuah pengantin dapat merasa.

Shahida Dzulkafli said...

pergh!! purple tu..

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com